Українська література для розумників

Удосконалюємо вміння

Визначте віршові розміри уривків:

1) Мороз малює у віконці.
    Узваром дихає кутя.
                      Л. Костенко

2) Поезія - це завжди неповторність,
    Якийсь безсмертний дотик до душі.
                                         Л. Костенко

3) Можна все на світі вибирати, сину,
    Вибрати не можна тільки Батьківщину.
                                             В. Симоненко



Визначаємо віршові розміри на "відмінно"

1) Дощ полив, і день такий полив'яний.
    Все блищить, і люди як нові.
                      Л. Костенко


2) Летять, летять сніжинки
    На поле, ліс і сад.
                               В. Кленц


Відновлюємо послідовність подій

  Запишіть правильно послідовність подій, які відбувалися 
в оповіданні І. Калинця"Хлопчик-хвігурка, який задоволений собою"


 Фігурка пише життєпис за Соломійку.
 Життєпис Ха-еФ для Ганнусі.
 Перебування фігурки у Соломійки.
 Ха-еФ живе у ранці Ганнусі.
 Весь клас дізнався про існування Ха-еФ.
 Ха-еФ гостює у Богданка.
 Ганнуся на запотілому склі вікна трамвая намалювала хлопчика-фігурку.
 Третій життєпис фігурки. Мрія Ха-еФ про вільне життя.
 Ха-еФ незадоволений знаком питання в альбомі.
 Хлопчик-фігурка обіцяє написати свій життєпис усім учням класу.


Уявляємо себе героєм твору

 Уявіть, що ви герой нової казки Емми Андієвської. У яку казкову країну ви  хотіли б потрапити? Чому? Який життєвий урок засвоять інші відвідувачі цієї країни? Спробуйте написати казку-притчу. Назвіть її. 


Поміркуємо?

    Кажуть: "Життя прожити – не поле перейти". І справді це так. Щодня ми спілкуємося з різними людьми: батьками, друзями, вчителями, знайомими... Іноді доводиться  підбирати доречні слова, щоб не образити інших, потрібно вміти знаходити вихід із різних життєвих ситуацій.  Література – невичерпне джерело мудрості. Особливо повчальними є казки-притчі Емми Андієвської Вони вчать нас жити, мислити, володіти словом.   
  Пропоную вам поміркувати над тим, яким повинен бути справжній друг, як потрібно ставитися до своїх друзів. Який життєвий урок ви взяли для себе з творів?  
   Якщо після прочитання казок-притч ви по-іншому подивилися на світ, на людей, які вас оточують, задумалися над своїми словами та вчинками, значить, ви вибрали правильну життєву дорогу, і в майбутньому будете не просто людьми, а справжніми особистостями, чого я вам щиро бажаю.


Чи схожий (схожа) я на літературного героя?

Заповнити таблицю «Що в мене спільного з героями твору»


Я
(риси характеру)
Ява
(спільне з Явою)
Павлуша
(спільне з Павлушею)







Увага!!! Список літератури на літо
Для тих, хто забув або загубив
Іван Франко. «Захар Беркут»
Андрій Чайковський. «За сестрою»

Михайло Стельмах.  «Гуси-лебеді летять…»
Григір Тютюнник. «Климко»
Олекса Стороженко. «Скарб»
Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» 

Немає коментарів:

Дописати коментар